tisdag 13 september 2016

Pre wedding pictures in Venice

 Så hur var Venedig..
Alldeles alldeles fantastiskt!!
 Jag mötte upp Jake och Megan kl 06.30 på morgonen vid San Marco. Vi började fota direkt, det gäller att hinna fota innan det fylls på med för mycket turister och redan vid 7 var det ganska mycket folk plus andra fotografer där.
 Nu springer ju inte Megan runt i dessa höga klackar under hela fotograferingen, det orkar man inte ;-) Ombyteskor finns alltid med när jag fotar mina par. Klackarna på medans vi fotograferar, och bekväma skor medans vi går runt.

 Naturligtvis blev det en tur på Grand Canal i en gondol! och precis sådär romantiskt och underbart som man föreställt sig. Vid det här laget hade Megan och Jake svidat om till aftonklädsel. Det gör så mycket för bilderna att man anstränger sig och klär upp sig :-)
Kvällen sista bilder avslutades med klassiska Venezian masker för att få till lite dramatik. Lite extra kul att ha :-)

Venedig var så pass fantastiskt att jag redan bokat en returresa!
Jag kommer att åka dit till Karnevalveckorna i Februari, då hela Venedig förvandlas till en stor fest och tusentals människor klär sig i kostymer och masker.
Om någon vill boka mig för en liknande fotograferingen som Jake & Megan, hör av er!
info@mmphotoart.se

All photos by Magdalena Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar