söndag 3 mars 2013

Arty

 Hej alla!
Oj dagarna flyger iväg, och så veckorna.. Men i dag lyste solen i Paris, äntligen! och vi är inne i mars månad :-) 
 Helgen har gått i konstvärldens tecken, och jag har flängt runt på stan med kameran och fångat både gatukonst i form av graffiti i en gränd i Belleville, besökt Konstnärshuset på 59 Rue de Rivoli, en snabbis in på Louvren och så Montmartre såklart.

59 Rue de Rivoli, ett hus där konstnärer och artister satt sin alldeles egna prägel på trapphuset..

en gränd i Belleville där graffitin lever sin egna värld :-)

Vet inte hur många av er som följer mig på facebook, men jag uppdaterar oftare med bilder där! eftersom det går lite fortare för mig att lägga upp en bild där då och då. Så vill ni se fler bilder från Paris oftare, in och gilla min lilla facebooksida eller på Instagram.

Medans andra fotat Paris modevecka i Tuilerierna fotade jag båtar(!?) 
 Jag är ju inget modefreak (jo visst gillar jag kläder, men går inte "bananas" på det) och det finns så många andra bloggar som skriver och visar mode, så jag låter de som kan den biten göra det de kan bäst ;-)

 
Bilder från Place du Tertre uppe i Montmartre i dag.

...och Nelson skaffar sig nya vänner vart han är kommer, jag skulle nog inte få några problem att skaffa hundvakt hos konstnärerna i Montmartre om jag behövde. Dom passade honom gladeligen medans jag gick runt och fotade :-)

Ha en härlig start på nya veckan!
Glada hälsningar från Paris♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar