måndag 3 september 2012

nya projekt..


I går var jag hemma hos min goa vän Nilla Duse, som är hantverkare, formgivare, smed, keramiker, konstnär, sömmerska och bildlärare *puh*! :-)
 Och en av anledningarna är att jag har ytterligare ett litet nytt projekt på gång, något som jag velat göra i hela mitt liv men som inte riktigt blivit av. Men det har kliat i mina fingrar många gånger att få sätta igång..


 Men det är en lite läskig mark för mig att beträde eftersom så många i min släkt varit så bra på det och då får man lite lätt prestationsångest när jag inte riktigt har det självförtroendet än inom det området  som jag tror krävs för att ge sig hän till det..
Men denna höst handlar för mig om att våga tro och prova på mina nya drömmar och mål.
Ni kan säkert ana vad det handlar om med tanke på bilderna ;-) Så igår var jag hemma hos Nilla och fick en snabb repetition om teknik och goda råd. Och jag känner mig så hemma i sådana här miljöer, jag dras till det, kanske ligger det i generna..att få sätta igång att skapa!



 Förövrigt bor Nilla och hennes man fantastisk fint, hon har verkligen sinne för inredning och design och många möbler tillverkar hon även själv(!) som exempelvis detta snygga sidebord. Ja när Nilla inte hittar de måtten hon behöver på möbler så snickrar hon helt enkelt ihop det själv! :-) Tyvärr hade jag inte kameran med mig igår utan dessa bilder är tagna med iphonen, men kanske att jag åker tillbaka nåndag och fotar till ett litet hemma-hos-reportage :-)

Hoppas ni får en fantastisk start på veckan allesammans!
Själv har jag huvudet fullt av idéer att det snart börjar bli svårt att sortera dem..


1 kommentar:

  1. Jösses, din hjärna sprudlar ju av kreativitet och ideer. Ditt dygn borde ha 48 timmar!! Följer detta med spänning. / Mvh. Agneta i Karlstad

    SvaraRadera