lördag 25 augusti 2012

en bostadsresa..

 
Fastnade bland lite gamla bildmappar idag och hittade dessa..

alla fotogarfier: Magdalena Martin
 Under de senaste 10 åren har jag haft 3 olika hem och ni som har följt med mig i bloggen sedan 2007 kanske har sett dem alla. Men för er som är nya läsare, här kommer lite update :-)
För nästan exakt 2 år sedan så sålde jag min villa där jag bodde mellan 2006-2010.

 Det var även i detta hus och hem jag startade Par Courrier som enbart webbutik i mars 2008. Och i mitt kontor som ni ser på bilden jobbade jag hemifrån under två år :-)

 Stora ytor och stort hus som var på 235 kvm med ca 1600kvm tomt. Saknar de stora ytorna men inte de rundade valven ;-) som känns väldigt 80-tal och fanns där när huset köptes, blev aldrig av att det ändrades. Detta hus sålde jag i september 2010.

 Innan huset bodde jag i denna lägenhet på Wallingatan i centrala Stockhom i 12 år(!) mellan 1994-2006, en 2:a på 74kvm. Jag var med andra ord bara 22 år när jag flyttade in här, men när jag flyttade ut 12 år senare hade den nog gått igenom både 1-3 renoveringar och jag hade även gift mig när jag som 34 år sålde lägenheten..ja mycket har hänt inom dessa väggar. Sommaren 2006 flyttade jag till villan som du ser på bilderna ovan..

Men från citylägenhet- till villa- är jag nu tillbaka sedan snart 2 år i mitt kära Vasastan igen. Känns bra att bo i sina gamla kvarter, där jag är född och uppvuxen mer eller mindre :-) i en ny och mysig 2:a på 59kvm tillsammans med min vovve :-)

Vet nog ganska säkert att detta inte blir min sista adress.. ;-) 


4 kommentarer:

  1. Alla dina bostäder har varit fina! Du har sån bra smak och inreder stilfullt, var du än bor!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  2. Hej Magdalena!
    Som vanligt, en stor inspirationskälla. Jag har letat mig gråhårig efter nåt stort maffigt ornament att sätta på väggen. Vad jag skymptar på några gamla bilder har du nåt i vitt. VAR har du hittat dessa?
    Otroligt tacksam för svar! :)
    /Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra,

      Tack :-)
      Tavlorna på väggen du skymtar är från Par Courrier, jag har tyvärr inga kvar i butik men maila mig på info@parcourrier.se så ska jag se vad jag kan göra för att få hem dessa igen vid intresse, dom kostar 2498kr/st och mäter 90x90cm.
      Varma hälsningar,
      Magdalena

      Radera