söndag 8 april 2012

Paris I´Industrie

 Jag ser Paris från så många olika håll, och jag har ju möjligheten att upptäcka staden med så många sinnen och intryck vid så många tillfällen att jag snart skulle kunna ge ut en bildbok om Paris..sen om nån skulle köpa den är ju en annan sak..
bilden: Pont au Double
 Jag älskar alla dessa stånd längs Seine med alla underbara skisser, gamla tidningar, fotografier och gamla böcker. Här kan man verkligen hitta små guldkorn! En del är "smäck" MEN det finns riktigt fina saker också :-) Det gäller bara att hitta rätt..

 Bra att veta att i Paris är mycket stängt på söndagar, även dessa..

Även gammal kullersten kan vara vackert..speciellt Paris-kullersten..*skratt*

 Detaljbilder från en av broarna..






 I går var jag förbi Grand Palais, hade tänkt att gå på Helmut Newton utställningen, men det var sån kö att jag orkade faktiskt inte stå i den, så det blev in till den stooooora hallen i stället som just nu inte hade någon utställning men i stället bjöd på gratis sopplunch :-)





Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar