tisdag 13 mars 2012

Köttbaren


 I Stockholm vimlar det verkligen av restauranger, det finns så många att välja på att man lätt får beslutsångest. Men jag väljer gärna en restaurang som även har en snygg, intressant, inspirerande eller annorlunda inredning för att samtidigt få en massa inspiration medans jag njuter av maten. Förena nytta med nöje :-)



Köttbaren på Tegnérgatan i Stockholm drivs av F12 gruppen, men säkert mer bekant som Melker Andersson och Danyel Couet. Detta är en av deras många krogar som alla har en fantastiskt inbjudande atmosfär. Den härliga inredningen på Köttbaren står Ulrika Jidström & Viveka Gil bakom. Två fantastiskt duktiga inredare och formgivare, med ögat, passionen  och kunskapen för den sista pusselbiten. Väldigt trevliga oxå :-) 

 För deras senaste projekt (en annan restaurang) de har på gång nu var de inne hos mig och handlade igår, hoppas det passade för vad de hade tänkt det till :-)


Sen är det givetvis roligt att både Melker och Danyel varit inne i butiken vid olika tillfällen och handlat inredningsdetaljer på Par Courrier även privat. Vad ingen av dem minns är att jag faktiskt har jobbat för dem en kort period en gång i tiden och det var på Fredsgatan 12 1994, jisses det var verkligen evigheter sedan..


Ska du äta kött i Stockholm är detta ett av väldigt många bra alternativ. Men läs gärna info om bordsbokning här>> om du planerar ett besök. Det är ofta väldigt fullt..
Tack Viveka och Ulrika för bilderna!

Och så här såg det ut i baren/köket när jag var där hösten 2011 strax efter premiäröppningen. Nästan lite Dr Jekyll and Mr Hyde eller hur ;-)
(mobilfoto)



1 kommentar: