fredag 10 december 2010

flytten har gått...hej då huset


mitt gamla vardagsrum i huset..
Hej alla fina :-) Tack för att ni är kvar!
Ledsen för alla dessa långa uppehåll i bloggen. Hösten har inneburit väldigt mycket jobb med att driva butiken i Stockholm och samtidigt sköta e-butiken, det är 2 heltidsjobb.. men framförallt förändringar i mitt privatliv som gjort att jag inte hunnit med allt som man vanligen gör annars, som att blogga exempelvis, och jag hoppas ni har förståelse och överseende med att livet ibland tar sina vändningar som gör att man måste prioritera det som är viktigast, och då har tyvärr bloggen och e-butiken drabbats värst och inspiration till att fotografera och skriva har inte funnits.

Under hösten har jag bland annat sålt mitt hus och flyttat, vilket är ett jättejobb för er som vet och gått igenom samma sak..
Huset var där jag startade e-butiken och där jag personligen packade alla par courrier- paket under 2 år, hade mitt kontor och lager, och där majoriteten av alla bilder i butiken och bloggen har fotats. Det har varit väldigt vemodigt att sälja och flytta från huset och jag kommer att sakna bland annat detta vardagsrum och "fotostudio".

..men nu är jag tillbaka i "mitt" Vasastan igen och har flyttat in i en mysig lägenhet vid
Sankt Eriksplan där jag känner att jag kommer att trivas väldigt bra! (nära till butiken och jobbet!) Tillbaka till mina gamla kvarter med andra ord,
född i Vasastan och bodde även där de senaste 14 åren innan jag flyttade till hus.

Nu går livet vidare!

Stor kram till er för att ni hänger kvar! och för alla fina hälsningar via blogg och mail!
//Magdalena

11 kommentarer:

  1. Du er herved unnskyldt for at du har vært borte lenge:):)men med alt du har bedrevet er det riktig så forståelig.....da er et nytt spennende kapittel startet i ditt liv....godt med totale omveltninger i livet noen ganger...en trenger vel det.....
    kos deg så lenge...så håper jeg det kommer bilder fra butikken og din nye leilighet snart...
    ha en kos dag
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen ursäktad! Oj, så mycket du måste haft omkring dej!
    Jag brukar titta in hos dej ibland och växla några ord - eftersom jag bor alldeles runt hörnet!

    Hoppas att du kommer till ro nu i vårt härliga Vasastan!
    Kanske tittar jag in i dagarna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Gud va snygt du har fått! Lycka till med ditt nya liv ;)

    SvaraRadera
  4. God Jul Magdalena!

    Håper på ny inlegg fremover!

    SvaraRadera
  5. Hej !!
    Anade att något sådant var på gång...
    Livet tar ibland vägar som vi bara måste följa , vare sig vi vill eller inte,det är bara att hänga på.
    Du får se tiden i huset som ett kärt minne,något som nu är gjort och gå vidare mot nya äventyr !!
    Vasastan och St.Eriksplan är de mysigaste kvarteren i hela Stockholm enligt mig och är det dessutom "dina" kvarter så får du ju en nystart !!
    Gammal kärlek rostar aldrig...
    Ha det gott och ta hand om dig !!
    Vi finns alltid kvar, för denna är en av de mysigaste bloggarna som finns och man kan alltid bläddra tillbaka till tidigare jättefina inlägg...
    Kram,Monica

    SvaraRadera
  6. Tack fina Monica för dina varma ord, vad glad jag blir :-)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Å vad kul att du är tillbaka. Lycka till med det "nya livet"
    Pia

    SvaraRadera
  8. Å va glad jag blev när jag såg att du gjort ett inlägg! Jag har verkligen saknat dina inspirerande bilder men har så klart full förståelse för din frånvaro!

    Önskar dig en skön 3:e advent!

    SvaraRadera
  9. Jösses - att du bara ha orkat med privata tråkigheter, butik, e-butik, sälja hus, du måste vara en stark kvinna!! Ta hand om dig och njut om den blir några "lediga" dagar vid jul- och nyårshelgen! Hoppas du har den fina hunden kvar hos dig :)

    SvaraRadera
  10. Den fantastiska väggdekorationen i trä - var har du hittat den?

    Mvh Karoleen

    SvaraRadera
  11. Hej Karoleen,

    Jag säljer de tavlorna i butiken! Kika in på hemsidan www.parcourrier.com

    SvaraRadera