lördag 22 november 2008

Reserverat

bild: Grand Hotel
Då var decembers "aktiviteter" bokade :)
Jag och min man ska gå på Grand Hotel´s Julshow i Vinterträdgården!
*woohoo*

Bild: Grand Hotel
Jag är ju svag för just detta, show med Hollywood tema alá Fred Astaire, Gene Kelly och Judy Garland, ska bli så kul! :)
I en av de vackraste festlokalerna i Stockholm dessutom..

Bild: Grand Hotel
Grand Hotel i Stockholm är nog Sveriges absolut bästa hotel och ett av de vackraste. Dom har nu gjort en omfattande renovering i många lokaler och att bara titta in på deras hemsida är att drömma sig bort..

Dessutom bor alla Nobelpristagare här just denna tid, kanske springer man på någon i foajén? *ler*

Det blir nog en fördrink på Hotellets tjusiga bar innan, Cadierbaren :)

bild: van der nootska
Tack för alla tips ang Julbord! Till slut föll valet på...
Van der Nootska Palatset
som ligger på Södermalm i Stockholm

bild: van der nootska
Dels för den mysiga atmosfären och för att jag älskar historiska miljöer och här finns det gott om det. Palatset uppfördes år 1674, läs mer på deras hemsida- klicka på bild :)


Jag har ju hört mycket gott om denna festvåning så det ska bli jätteroligt att äntligen besöka det! Sen ligger det centralt i Stockholm, vilket gör att för oss 3 väninnor som bor på olika håll, har ungefär lika långt att åka, bra kommunikationer för alla, viktigt.
Sen har vi förstås nära till allt roligt i stan efter maten ( om man orkar...vill säga..)
Kanske en drink på Gondolen efteråt?? :)

För "gamla" tjejgänget, ca 12 pers om alla kan, har jag bokat Vinkällaren på en restaurang i Vasastan, där sitter vi
Chambre separé ( avskilt och eget) och ska avnjuta en vinprovning, kan nog bli väldigt roligt :-D

Japp, det ser ut som december kan blir riktigt roligt! sen var det bara Julafton och Nyårsafton kvar då...

Ha en fortsatt fin helg allesammans!

ps tack för tipset om Ulla Winbladh på Djurgården, håller med om att krogen är jättebra! Där har jag faktiskt jobbat i baren en gång i tiden för väldigt länge sedan ;)

6 kommentarer:

  1. Låter härligt!
    Var själv med en väninna på Grand för några månader sedan och drack massa gott och åt..
    Se till att njuta.
    Kramar
    C

    SvaraRadera
  2. Vilken LYX..själv får man väl sitta hemma och äta knäckebröd under granen till jul, med en sån fantasifull make man har ;-)
    Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll på hotellet *det är ni värda*
    Förövrigt har jag nått till dig på min sida. Fixade det sig med Bloggkollen sedan?
    Stor kram
    (Hoppas vi syns snart)

    SvaraRadera
  3. Det låter som det kan bli en riktigt, riktigt trevlig december månad. Det är du verkligen värd. Har faktiskt aldrig varit på Grand, bara tittat in.

    Ha det gott Marie

    SvaraRadera
  4. Nej!! Är dom där ekollonen slut.. de stora, hittar dom inte på shoppen?
    Kommer det in fler i så fall?
    Kramar
    C

    SvaraRadera
  5. Hej !!
    Ahh, vad jag langtar till Sverige och Stockholm nar jag ser dessa bilder.........
    Underbart..!!!!!
    Ha det sa jattekul och njut for mig med.....
    Jag ska ocksa pa vinprovning nasta vecka,plus att jag ska ha en hemma ocksa,har turen att ha en vinexpert/saljare i bakantskapskretsen...........han far komma hit och "jobba" medan vi andra sippar pa viner...!!!
    Men,men.....Stockholm ar Stockholm och vackrast i Varlden....inte ens Colloseum har fatt mig att andra uppfattning...!!!!
    Jag ar avis,avis....
    Ha det bra,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  6. åhhh så trevlig december du kommer att få! Njut!
    kramar

    SvaraRadera