söndag 16 november 2008

Mer Inspiration

I dag har jag lånat inspiration från 2 håll, först hittade jag dessa underbara bilder på bloggen Ludvigsdal som i sin tur hittat dom i den danska tidningen Bo Bedre. Dom var så fina och inspirerande att jag var tvungen att visa dom här med :)
Hoppas du inte har något emot det, Ludvigsdal ,att jag gjorde ett liknande blogginlägg ;)


En amerikansk juldröm i ett Danskt sommarhus

Kanadensisk timmerstuga, mmm det gillar jag!
När jag har besökt inredningsmässor utomlands så finns det faktiskt montrar som är uppbyggda så här! Otroligt fint.

Denna vackra byrå fanns en väldigt liknande att köpa på Escape i Stockholm då det begavs sig, men jag vet vilken leverantör det är som för denna och även lampan, så nån dag på PAR COURRIER kan ni kanske se dessa i butiken :)

Jag skulle inte ha något emot att tillbringa vintrarna så här

stämning med ljus, granris och frukter

gillar den annorlunda julduken, milda röda toner åt det bruna hållet och rutigt, fint! och kransen var jättefin :)


variant på snökristaller hittar du även på PAR COURRIER

och ännu mer new england stämning

Japp, detta gillade jag! och påminner mig om stämningen vi hade när vi var till Norge för ett år sedan och besökte Kleivstua norr om Oslo i Sundvollen, se inlägg här

Ha en fin söndag allesammans :)
M


alla bilder i detta inlägg från den danska tidningen Bo Bedre


4 kommentarer:

  1. Otroligt härlig inspiration du visar, mycket i min smak :) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Mycket vackert! Det blir helt annat med furu när det är riktiga stockar som står för färgen, även om det kanske är lite för mycket trä för min smak!
    Vi har ju precis målat över furun i vår timmerstuga, men då är det panel, inte stockar som syns...

    Men visst! Jag skulle absolut kunna tänka mig att fira jul där jag också:)
    Och detaljerna! I like:)

    Susanne

    SvaraRadera
  3. jösses så snyggt helt i min smak.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Inte alls man får hjälpas åt att hitta härliga bilder! Säg bara till när du ska ner till Skåne nästa gång så ska vi boka in dig!
    Kram Anette

    SvaraRadera